Malediven

21 november 2017

Wauw wauw wauw, Malediven wat ben je mooi!

Google verwonderd ons met mooie plaatjes van hagelwit strand en een prachtige blauw/groene zee. Ja, zo kunnen de Malediven zijn!

Uitkijkend over het water, terwijl de lokale ferry ons naar het volgende eiland brengt, denk ik terug aan de eerste week. Wat hebben we genoten en wat was het resort mooi!
De plaatjes liegen er niet om, in de Malediven kom je uitermate tot rust en het zal je aan niets ontbreken op de resort eilanden.

De eilanden die door resorts gebruikt worden zijn niet bewoond door de lokale bevolking, enkel watervilla's, strandvilla's en prachtig luxe ingericht kamers sieren de omgeving. De hagelwitte stranden en de prachtige zee maken het plaatje van deze luxe eilanden helemaal af.

Naast de resort eilanden is het sinds 2009 mogelijk om op de lokale eilanden te slapen. Dit maakt de Malediven beter betaalbaar en toegankelijk en zo is het voor de lokale bevolking nu mogelijk om een guesthouse te runnen en mee te profiteren van de enorme stroom toerisme.

Een punt van aandacht voor wat betreft de lokale eilanden is dat de Malediven buiten de resort eilanden alcohol vrij is.

De volgende stop is Maafushi, een groter lokaal eiland waar de guesthouses uit de grond schieten.
Hier gaat een verhaal de ronde dat er een alcoholboot op 3/4 minuten met de speedboot ligt waar je als toerist wel een drankje kan doen.

We zijn benieuwd!
Vergeet vooral niet om de foto's te bekijken ;)